Znamení zvěrokruhu Střelec Štír Váhy Panna Lev Kozoroh Vodnář Ryby Beran Býk Blíženci Rak POLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY
Návrat na hlavní stranu
Čtvrtek 28. března 2024 (09:47 hodin)

Dnešní znamení zvěrokruhu: Beran
Soňa - blahopřejeme !
Z kalendáře zvířat: Voříšek

Fulltext

Hraběšickou hornatinou ze Skřítku do Šumperka [ Lyžařská trasa ]

Skřitek - Rabštejn - Hvězda - Traťovka - Vikýřovice (20 km)

Nenáročná trasa, strojově upravovaná, převážně mírně klesající spojující středisko běžeckého lyžování Skřítek s okrajem Šumperku. Vhodná i pro rodiny s dětmi a začínající lyžaře.
V nižších polohách nutné vhodné sněhové podmínky. Orientačně bez problémů. Na trase není možnost občerstvení (možný sjezd mimo trasu do Hraběšic k hostinci).

Kilometráž :
Černá pole --- 354 --- 19,5 ---žlutá pěší značka
Vikýřovice (ŽST,BUS)--- 335 --- 20

Popis trasy:
Na Skřítek se dopravíme nejlépe autobusem ze Šumperku.

Skřítek je východištěm několika běžeckých upravovaných okruhů a turistických tras. My se vydáme od rozcestníku za motorest po užší lesní cestě rovinatým terénem. Je potřeba pozorně sledovat modrou značku, neboť budeme křižovat řadu běžeckých stop. Po chvíli přijedeme na silničku, kterou překřížíme kolem rozcestníku Pod Bílým kamenem. Pokračujeme dále po úzké lesní cestě mírně zvlněným terénem a krátkým sjezdem sjedeme k rozcestníku Sedlo Skřítek. Odbočíme vpravo na lesní silničku, kde nás čeká příjemný mírný sjezd až k rozcestí Pod Rabštejnem. Nyní nás čeká půl kilometru mírného stoupání k bývalé hájence Rabštejn, kde bývá o víkendech v provozu hostinec. Na blízkou zříceninu hradu Rabštejn (0,5 km)se můžeme vypravit pěšky po červeném významovém značení. Po občerstvení v hostinci nebo z vlastních zásob pozvolna stoupáme lesní cestou až na významné rozcestí turistických tras Hvězda se stylovým přístřeškem. Pokračujeme mírným klesáním po silničce (bez značky, žlutá značka si zkracuje cestu úzkou pěšinou vlevo přes malý pahorek). Po půl kilometru dorazíme na křižovatku Pod Kamencem, která je východiskem na vrchol Kamence (červená značka vlevo).

My budeme sjíždět po cestě nejprve lesem, později okrajem louky (místy sjezd rychlejší) až k vyhořelé chatě Traťovka u silnice Hraběšice - Rudoltice( v zimě neudržované). Přejdeme silnici a kolem vysílače pozvolna stoupáme po široké lesní cestě až k rozcestí Nad Hraběšicemi. Po počátečním mírném stoupání nás čeká již zajímavý, převážně pozvolný sjezd širší cestou lesem nad údolím Hraběšického potoka. Závěrečný sjezd do Anenského Dvora je již prudší a jsou zde zapotřebí dobré sněhové podmínky.

Na křižovatce odbočíme vpravo a po zpevněné polní cestě jedeme přes Černá pole až do Vikýřovic, k železniční zastávce (časté vlakové i autobusové spojení do Šumperk). Je li dostatek sněhu, můžeme jet podél trati až na okraj Šumperku.